اهمیت یک رابطه قوی پزشک و بیمار و افزایش تعامل بیمار
- شناسه خبر: 17603
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۴
- نویسنده: دکتر نیوز
اینگیجمنت بیمار (Patient engagement) یا تعامل بیمار یکی از آن عباراتی است که در سالهای اخیر بسیار مطرح شده است. اما آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چرا مهم است؟ اگر از هر شخصی که در خیابان ملاقات میکنید بپرسید که چرا رضایت مشتری مهم است، تقریباً همه میتوانند پاسخ دهند. شما قطعاً میخواهید مشتریان برگردند. شما میخواهید آنها تجربیات خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارند و برندی بسازید که به کیفیت و برتری شهرت داشته باشد.
تعامل بیمار با رابطه پزشک و بیمار شروع میشود
(بر اساس مطالعهای که در مجله Health Services Research منتشر شده است، رابطه بین یک پزشک و بیمار کلیدی برای مشارکت بالای بیمار یا تعامل بیمار است. سه عامل وجود دارد که تأثیر زیادی بر سطح مشارکت بیمار دارد. اینها عبارت بودند از:
- کیفیت رابطه بیمار و پزشک: به ویژه اینکه چقدر پزشک در مطب ارتباط برقرار میکند
- میزان احترام و انصافی که بیماران احساس میکردند، دریافت میکنند
- فراوانی ارتباط بیمار و پزشک در خارج از مطب (از طریق ایمیل یا تلفن)
این مطالعه نشان داد که ارتباط بیمار یکی از حیاتیترین عناصر موفقیت است: به ازای هر واحد افزایش کیفیت تبادلات بین فردی، بیماران 10 واحد افزایش در سطح مشارکت کلی خود را گزارش کردند.
نکاتی برای بهبود رابطه پزشک و بیمار
جستجوی فعالانه راههایی برای بهبود روابط پزشکان با بیماران خود میتواند، محیط کاملاً جدیدی را برای بیماران و کارکنان ایجاد کند و منجر به بهبود تعامل بیمار شود. همانطور که بیماران احساس ارزشمندی و مشارکت بیشتری میکنند، بسیاری از چالشهای کلینیک (مانند برخورد با عدم حضور، مدیریت شکایات بیمار و غیره) به سرعت کاهش مییابد. در اینجا چند کار وجود دارد که هر مطب میتواند برای بهبود تعامل بیمار انجام دهد.
- صبور باشید:همه در حوزه مراقبتهای بهداشتی مشغول هستند. میتوان به راحتی حدس زد که بیمار چه میگوید و حرفش را قطع کرد، یا بدتر از آن، وقتی صحبت میکند نادیده گرفت. تسلیم این وسوسه نشوید از مهارتهای گوش دادن فعال خود استفاده کنید تا تمام انرژی خود را به سمت بیمار هدایت کنید. زبان بدن، رفتار و سرعت مکالمه خود را در ذهن داشته باشید. در این پست وبلاگ میتوانید جزئیات بیشتری در مورد بهبود مهارتهای ارتباطی بیمار بخوانید.
- محترم باشید: همانطور که شما مشغول هستید، بیماران شما نیز مشغول هستند. آنها احتمالاً در یک روز شلوغ برای بازدید از دفتر شما جا باز کردهاند. مطمئن شوید که مراقب زمانی که بیماران در انتظار شما میگذرانند باشید.
- درگیر باشید: زمان خود را با بیمار به مطب محدود نکنید. برقراری ارتباط با بیماران از طریق خبرنامههای منظم، ارتباط با آنها در رسانههای اجتماعی، و ارسال پیامهای متنی خوشایند در حال حاضر و بارها میتواند راه درازی برای ایجاد رابطه قوی پزشک و بیمار مورد نظر شما باشد. در واقع، 42 درصد از بیماران میگویند که اگر بین ویزیتها با آنها تماس گرفته شود، بیشتر به عنوان بیمار درگیر خواهند شد. این کار زمان زیادی نمیبرد اما میتواند تفاوت باورنکردنی در تعامل بیمار ایجاد کند.
برای آشنایی بیشتر با راههای بهبود ارتباط پزشک و بیمار به بلاگ طب مارکتینگ مراجعه کنید و مقالات ما در این زمینه را مطالعه کنید. همچنین میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آژانس تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در ارتباط باشید:
02122644773
02126643064
02126601795
وبسایت:
www.tebmarketing.com
اینستاگرام:
tebmarketing